از لیزر پوست در ایران بیشتر بدانید
نوشته شده توسط : ایران ماداس

پوست انسان همیشه در معرض خطرات بیرونی قرار دارد. از آکنه و چین و چروک گرفته تا آفتاب‌سوختگی و انواع زخم. گویی فهرست بلند بالای عوارض پوستی هرگز تمامی ندارد. هرچند که تکنولوژی بر این عوارض برتری پیدا کرده و گزینه لیزر کردن را پیش روی ما قرار داده است. کشور ایران با تعداد زیادی پزشک فوق متخصص، آماده ارائه بهترین خدمات لیزری است. چنانچه ایران را برای انجام عمل لیزر انتخاب کردید، مواردی وجود دارد که باید پیش از شروع کار از آن‌ها مطلع شوید. یکی از موثرترین ابداعات حوزه سلامت پوست، عمل لیزر است؛ اشعاتی جادویی که حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارند. اثرگذاری لیزر از طریق رسوخ و نفوذ به پوست رخ می‌دهد. در مقایسه با روش‌های قدیمی و سنتی‌تری که از تیغ‌های جراحی استفاده می‌کرد، لیزر درمانی به عنوان عملی غیر تهاجمی، گزینه‌ای فوق‌العاده برای آنان که از عمل‌های مختلف برای رسیدگی به پوست خود استفاده می‌کنند، محسوب می‌شود؛ گزینه‌ای که پوست خشک، پژمرده، آفتاب سوخته و لکه‌دار را احیا می‌کند.

 

 

چرا ایران؟

چه می‌شود اگر یکی دو روز را با مقرون به صرفه‌ترین حالت ممکن، در یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا بگذرانید و در این حال به عمل لیزر پوست روی آورید؟ این گفته صرفاً برای تشویق شما به سفر به ایران نیست، بلکه نظر مراجعینی است که برای سفری پزشکی، قدم به ایران گذاشته‌اند. کشور ایران با وجود تعداد زیادی مطب‌های امراض پوستی کاملاً مجهز، پزشکان مجرب و جاذبه‌های گردشگری فراوان، پکیج‌های عمل زیبایی تمام و کمالی را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌کنند. گذشته از این‌ها، از آن جا که لیزر درمانی در ایران بسیار طرفدار دارد، فرصت چندباره این عمل با قیمتی مناسب، در اختیار شما قرار می‌گیرد. با وجود اینکه میانگین قیمت لیزر درمانی در آمریکا حدود ۲۵۰۰ دلار است، این رقم در ایران ۳ تا ۶ بار کمتر است.

 

 

چه زمانی به لیزر درمانی نیاز داریم؟

جهت مشاهده مقاله بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات توانبخشی در خدمت شما! معرفی بالابر بیمار و صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

پوست انسان به راحتی تحت تاثیر عواملی همچون ژنتیک، آسیب دیدگی، آفتاب سوختگی و یا بیماری قرار می‌گیرد. علاوه بر عوامل بیرونیِ اثرگذار، سن عامل دیگری است که بر کیفیت پوست فرد اثر می‌گذارد. پا به سن گذاشتن می‌تواند منجر به بروز لکه‌های تیره و یا شُل شدن پوست شود و افراد را در پی پیدا کردن راه حل بیاندازد. لیزر درمانی را می توان راهکاری برای رفع موارد زیر دانست:

  • موهای زائد و خالکوبی
  • خطوط ظریف، چین و چروک که از پا به سن گذاشتن پوست فرد نشئت می‌گیرند.
  • رد آکنه
  • رگ‌های عنکبوتی
  • هر نوع خال مادرزادی
  • لکه‌های تیره و پوست شل پلک چشم
  • خطوط ظریف کنار چشم
  • خطوط ابرو (خط اخم)
  • چین و چروک اطراف دهان
  • ضایعات عروقی
  • رنگ و بافت نامتقارن پوست

 

 

انواع لیزر درمانی در ایران

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، لیزر درمانی می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود؛ از رفع موهای زائد گرفته تا از بین بردن چین و چروک. اکنون می‌خواهیم شما را با با انواع مختلف لیزر درمانی و کارکرد هر یک آشنا کنیم.

لیزر صورت

چنانچه چین و چروک، زخم، بودن در معرض آفتاب، سن و یا سایر عوامل بر کیفیت و رنگ پوست شما اثر گذاشته، لیزر صورت می‌تواند گزینه مورد نیاز شما باشد. این فرآیند از اشعه نوری برای مقابله با اختلالات پوستی استفاده می‌کند. این اختلالات عبارتند از چین و چروک، خطوط ظریف صورت، علائم کشیدگی، آفتاب سوختگی، لکه‌های سیاه، آسیب دیدگی و زخم. هرچند که اختلالات تنها به این عوامل محدود نمی‌شوند. این روش پوست شما را سفت‌تر می کند و ظاهری جوان‌تر به آن می دهد. این عمل همچنین می‌تواند برای بهبود ظاهر صورت، با عمل‌های زیبایی دیگر ترکیب شود.

هزینه لیزر صورت در ایران

جهت مشاهده مقاله معرفی تجهیزات آزمایشگاهی و انواع آن کلیک کنید

هزینه لیزر صورت در ایران از بسیاری از کشورها ارزان‌تر است. این عمل در هر ناحیه از صورت حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه دارد.

 

 

لیزر برای رفع موهای زائد

در این فرآیند از لیزر در جهت آسیب رساندن به پیاز مو استفاده می شود. اشعه لیزر متمرکز شده از پوست عبور می کند و توسط رنگدانه پیاز مو جذب می شود و به شکل قابل توجهی روند رشد مو را کند و یا آن را به کلی قطع می‌کند. در صورت رشد مجدد مو، می توان این فرآیند را تکرار کرد. این عمل بیشتر برای افرادی مناسب است که پوستی روشن و مویی تیره دارند. رایج ترین نواحی بدن که این روش برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل کمر، سینه، شانه، گردن و صورت، خصاصا قسمت بالای لب و چانه می‌شود.

هزینه رفع موهای زائد در ایران

لیزر رفع موهای زائد در ایران حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ دلار هزینه دارد. این رقم شامل تمام هزینه‌های جانبی همچون حق ویزیت نیز می‌شود.

 

جهت مشاهده مقاله معرفی تجهیزات آزمایشگاهی و انواع آن کلیک کنید

 

رفع زخم آکنه

زمانی که پوست در حال بهبودی از زخم ناشی از آکنه است، کلاژن اضافی موجود در قشای پوستی ممکن است تا همیشه بر جای خود باقی بماند که چنین رخدادی منجر به بروز زخم آکنه می شود. رفع این عارضه در جهت بازیابی ظاهر پوست و اعتماد به نفس در فرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. راه‌های مختلفی برای مقابله با زخم های آکنه وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از ماسک‌های صورت، عمل میکرودرم ابریژن و عمل لیزر صورت. انتخاب روش مناسب به نوع زخم آکنه شما بستگی دارد.

هزینه رفع زخم آکنه در ایران

هزینه مورد انتظار لیزر رفع زخم آکنه در ایران چیزی حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار در هر ناحیه است. این رقم شامل تمام هزینه جانبی همچون حق ویزیت پزشک نیز می‌شود.

 

 

درمان مبتنی بر نور

جهت مشاهده مقاله همه چیز درباره کمد کنار تخت ( لاکر بیمارستانی) کلیک کنید

دستگاه‌های زیبایی مبتنی بر نور در جهت اصلاح مجموعه‌ای از مشکلات زیبایی و همچنین در جهت درمان اختلالات رنگدانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این روش با لیزردرمانی فرق می‌کند اما وجه اشتراکات بسیاری هم دارد. این دستگاه‌ها می توانند به طور دقیق نواحی مورد نظر را هدف قرار دهد و حداقل آسیب ممکن را به بافت های اطراف آن برساند. این دستگاه ها کاربردهای بسیاری دارند که شامل تلطیف خطوط پیشانی (خط اخم)، نرم کردن پوست بالایی و پایینی پلک، از بین بردن چین و چروک صورت، کاهش قرمزی پوست و همچنین رفع موهای زائد می‌شود.

 

 

مزایای لیزر درمانی

با به آرامی و به دقت تبخیر کردن و یا نابودکردن بافت‌های پوست، اشعات لیزر در جهت درمان عارضه‌های بسیاری همچون چین و چروک، زخم و لکه‌های پوستی تلاش می‌کنند. روش IPL یا همان نور شدید، در جهت رسیدگی به رگ‌های خونی و رنگدانه‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، لایه های پوستی با استفاده از اشعه نوری که به قسمت‌های مورد نظری از پوست تابیده می‌شود، یکی پس از دیگری برداشته می شوند. عوارض پوستی بسیاری را می‌توان از طریق لیزر درمانی درمان کرد. همچنین به افرادی که از مشکلات این عوارض رنج می‌برند نیز لیزر درمانی پیشنهاد می شود. با استفاده از تکنولوژی مدرن، رسیدن به نتیجه‌‎ای تقریباً بی نقص، امری تضمین شده است. همچون هر روش غیر تهاجمی دیگری، نتیجه این فرآیند نیز کاملاً قابل توجه است و توانسته نظر بسیاری از افراد را در طی چندین سال گذشته جلب کند. جدای از دستاوردهای محسوس فیزیکی، فواید روانی به دست آمده از این روش که هرگز قابل قیاس با سایر روش ها نیست را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

 

لیزر درمانی برای بیماری روزاسه

جهت مشاهده مقاله نگاهی به یونیت های دندان پزشکی کلیک کنید

روزاسه عارضه‌ای پوستی است که افرادی با سن ۳۰ تا ۵۰ سال به آن مبتلا می‌شوند. در این عارضه، نواحی اطراف بینی، چانه، چشم، گوش و یا سینه قرمز و زمخت می‌شوند. رگ‌های خونی بزرگ شده نیز رخ نشان داده و پوست شما را آزرده می‌سازند. اگرچه روزاسه به کلی درمان نمی‌شود اما می‌توان علائم آن را از طریق روش‌های درمانی مختلف کاهش داد. لیزر درمانی یکی از همین روش‌هایی است که ممکن است پزشک شما آن را توصیه کند. این فرآیند می‌تواند به لطافت پوست کمک کند و همچنین رگ های خونی و قرمزی ناشی از این عارضه را کاهش دهد و یا از بین ببرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: